Televizní spoty podpoří znalosti o Internetu
01.10.2012 6:00
Praha, 1. října 2012 - Dnešním dnem začíná Česká televize vysílat seriál osvětových videí Jak na Internet. Cílem projektu, za nímž stojí sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, je edukace v oblasti Internetu, domén, internetových služeb a souvisejících technologií. Jedná se celkem o 40 přibližně dvouminutových spotů, které bude Česká televize vysílat do konce listopadu ve všední dny po hlavní zpravodajské relaci Události.
„Internet je součástí každodenního života stále větší části české společnosti, ale obecná znalost o jeho fungování, možnostech využití či bezpečnostních rizicích se ukazuje spíše jako povrchní a mlhavá. Posláním našeho sdružení je kromě technického zajišťování chodu domény .CZ také osvěta v oblasti domén a Internetu jako takového. Proto jsme se rozhodli natočit seriál, který by co největšímu počtu diváků svět Internetu srozumitelně přiblížil a upozornil je na to, co od něj mohou čekat dobrého a na co si naopak dát pozor,“ říká Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC. „Projekt Jak na Internet vhodně doplňuje naše stávající vzdělávací aktivity jako vydávání knih, pořádání konferencí nebo provozování našeho výukového centra Akademie CZ.NIC.“
Seriál vznikal za dramaturgické spolupráce s Českou televizí a produkovala ho společnost Frmol. Pořadem bude provázet známý herec Roman Zach a každý díl se dotkne vždy jednoho specifického tématu – například ochrany osobních údajů, nakupování na Internetu nebo autorských práv v internetovém prostředí.
Další komunikace k projektu se zaměří především na on-line média – televizní vysílání doplní především web, kde zájemci najdou nejen všechny odvysílané díly, ale i doplňující informace k jednotlivým tématům nebo facebooková stránka Jak na Internet. Připravena je také tištěná inzerce. Propagace projektu by měla pokračovat i v příštím roce, což znamená, že odvysíláním všech dílů tento projekt nekončí.