Projekt Jak na Internet se vrací na televizní obrazovky

01.10.2013 6:00

Praha 1. října 2013 – Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, ve spolupráci s Českou televizí uvede dvě nové série seriálu osvětových spotů Jak na Internet. 45 zhruba dvouminutových videí vysílaných vždy ve všední den po hlavní zpravodajské relaci Události diváky seznámí s tématy spojenými s životem na Internetu, doménami, on-line službami a souvisejícími technologiemi. Část dílů bude tematicky vycházet z loňských spotů a rozvede je více do detailu. První z nových sérií odstartuje v říjnu, druhá bude následovat o měsíc později.

„Internet je součástí každodenního života stále větší části české společnosti, ale obecná znalost o jeho fungování, možnostech využití či bezpečnostních rizicích se ukazuje spíše jako povrchní a mlhavá. Posláním našeho sdružení je mimo jiné také osvěta v oblasti domén a Internetu. Seriál Jak na Internet se loni ukázal jako vhodný nástroj pro základní edukaci nejširší veřejnosti, proto jsme se rozhodli v něm letos pokračovat natočením dalších dílů,“ říká Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC. „Projekt Jak na Internet vhodně doplňuje naše stávající vzdělávací aktivity jako vydávání knih, pořádání konferencí nebo provozování našeho výukového centra Akademie CZ.NIC.“

Seriál vznikal za dramaturgické spolupráce s Českou televizí a produkovala ho společnost Frmol. Pořadem bude stejně jako loni provázet známý herec Roman Zach a každý díl se dotkne vždy jednoho specifického tématu – například možností práce s fotografiemi na Internetu, sledování on-line televize či sdílení souborů.

Další komunikace k projektu poběží především v on-line médiích. Televizní vysílání doplní především web www.jaknainternet.cz, kde zájemci najdou nejen všechny odvysílané díly, ale i doplňující informace k jednotlivým tématům. Souběžně bude v provozu také facebooková stránka Jak na Internet.