39 procent českých organizací nesleduje návštěvnost svých stránek
18.10.2010 10:00
Praha, 18. října - Přestože se internetové prezentace staly naprosto samozřejmou součástí firemního marketingu, pouze 61 procent českých organizací se zajímá o jejich návštěvnost. Vyplývá to z průzkumu sdružení CZ.NIC, který zhotovila společnost Markent. Jde o dlouhodobý trend - průzkum přinesl velmi podobné údaje i v letech 2006 a 2008.
"Poměrně překvapivé je i to, že nejvíce se o návštěvnost svých internetových stránek zajímají subjekty z oblasti veřejné správy, školství a zdravotnictví a nepodnikatelské subjekty," říká Pavel Tůma, marketingový ředitel CZ.NIC.
Dlouhodobě stagnují i údaje o tom, z jakých domén jsou české internetové prezentace organizací navštěvovány. 79 procent je navštěvováno z domény .CZ, přičemž se nejčastěji jedná o weby firem s méně než 20 zaměstnanci, subjektů z oblasti státní správy, školství a zdravotnictví a nepodnikatelských organizací. Naopak z ostatních domén jsou nejčastěji navštěvovány stránky patřící institucím z finančního sektoru, průmyslovým podnikům a organizacím s alespoň částečnou zahraniční majetkovou účastí.