CZ.NIC ukazuje na výhody vlastní internetové domény originální osvětovou kampaní
07.09.2009 8:29
Praha 7. září 2009 – Uživatelé internetu, kteří běžně používají doménová jména, většinou vůbec netuší, jaké možnosti jim přináší registrace vlastní domény a jak takovou doménu získat. Počet domén, jež mají lidé a organizace v České republice zaregistrovány, je i proto stále výrazně nižší než ve srovnatelných zemích západní Evropy. Sdružení CZ.NIC, správce domény .cz, proto dnes spouští osvětovou kampaň, jejíž hlavním cílem je upozornit na výhody vlastní domény, ukázat, jak je snadné internetovou doménu zaregistrovat, vysvětlit, jak se o doménu starat a jak ji chránit. Kampaň, která míří hlavně na širší internetovou veřejnost, k těmto účelům využije především vlastní webové mikrostránky www.dobradomena.cz.
Doména je součástí webové adresy, e-mailové adresy a všech dalších adres internetových služeb. Vytváří tak internetovou identitu dotyčné osoby či organizace. Výhodou vlastní domény je, že o podobě této adresy rozhoduje pouze vlastník domény, který ji může přizpůsobit svému jménu či jménu své firmy tak, jak chce, aby jej ostatní vnímali.
„Internetová doména také usnadní nalezení informací či produktů. Uživatelé internetu v dnešní době používají doménová jména poměrně intuitivně – automaticky píší do svých prohlížečů www tečka hledaná věc tečka cz. Proto je dobrá doména velmi důležitá a výhodná i pro ty co informace, služby či produkty nabízejí.“ vysvětluje Pavel Tůma, marketingový ředitel sdružení CZ.NIC.
Jednou z unikátních výhod domény .CZ je oproti většině ostatních domén její zabezpečení systémem DNSSEC. Ten za použití digitálních klíčů chrání domény .CZ před zneužitím, které by mohlo vést například ke zcizení citlivých osobních dat uživatelů, odposlechu internetové komunikace nebo zfalšování či podvržení informací prezentovaných na určité doméně.
„Dobrá doména je co nejkratší, co nejvýstižnější a co nejlépe zapamatovatelná – tedy jméno osoby, název firmy, název produktu nebo jednoduše popis toho, co bude na příslušné doméně k nalezení (např. alesmokry.cz nebo selatka.cz),“ dodává Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC.
Osvětová kampaň Dobrá doména se uskuteční především v prostředí internetu. Její jádro tvoří speciálně vytvořená mikrostránka www.dobradomena.cz, která návštěvníkům originálním a zábavným způsobem vysvětlí, jaké jsou výhody vlastnictví vlastní domény .CZ, jak se domény registrují, zabezpečují, jakým způsobem je o ně třeba pečovat apod. Mikrostránka bude doplněna dalšími komunikačními kanály v podobě sociálních sítí (Facebook, Twitter) a mixu klasické inzerce.